BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er forvaltningsret, sundhedsret og en nøglerolle i varetagelsen af borgernes mest fundamentale sikkerhedsnet noget, der lyder interessant? Så har du nu en unik mulighed for at blive leder af teamet for sundhedsjura hos Region Hovedstadens Akutberedskab. Vi er en ambitiøs organisation, der hver eneste dag knokler for at sikre borgernes tryghed på det præhospitale område.
Du bliver leder af Team Sundhedsjura og får det overordnede ansvar for teamets opgaver, som blandt andet er styrelses- og patienterstatningssager, tilsynssager og aktindsigtssager.
Hos os kommer du til at indgå i et fagligt stærkt miljø, hvor du vil skulle trække på hele din juridiske værktøjskasse og metodeapparat. Teamet er en central juridisk sparringspartner for hele organisationen og ledelsen, og du vil få opgaver inden for forvaltningsret, sundhedsret og persondataret, for eksempel med fokus på:
- Vejledning og rådgivning i organisationen
- Afklaring af væsentlige juridiske problemstillinger
- Håndtering af persondataretlige spørgsmål
- Svar på henvendelser fra Akutberedskabets samarbejdspartnere
Vi er dog meget mere end ”stærk faglighed”. Vi har også et rigtig godt socialt og kollegialt sammenhold. Som team er vi en del af Administrationen, der ledes af stabschef Tanja Kepser. Administrationen består af 30 engagerede kolleger, der arbejder med ledelsesbetjening, kommunikation, jura, reception og en række andre opgaver, som alle er med til at understøtte Akutberedskabets kerneopgaver. Du bliver en del af Administrationens ledergruppe.
Hvem er du?
Du er uddannet jurist og har flere års erfaring fra region, kommune eller centraladministration. Du har stærke juridiske og kommunikative evner og interesse for juraens discipliner i bred forstand.
Det er vigtigt, at du trives i at arbejde med en bred opgaveportefølje som involverer både hurtige deadlines og det langsigtede perspektiv.
Derudover bliver vi glade, hvis du:
- Arbejder grundigt og struktureret og samtidig er beslutningsdygtig
- Har en tilgang til faget, hvor du ser muligheder og ikke begrænsninger og er optaget af formålet med lovgivningen
- Har faglig autoritet og integritet, også når der er pres på, for at sikre ordentlighed i forvaltningen
- Har helhedssyn på dine opgaver og dit ansvar i organisationen
- Har erfaring med personaleledelse
- Kan tage initiativ og sætte retning for dit team.
- Har gode samarbejdsevner og er god til at formidle juridisk viden til kollegaer med anden faglig baggrund
- Et spændende og udfordrende job
- Et tæt fagligt samarbejde i team Sundhedsjura, men også med de øvrige kollegaer i Akutberedskabet
- Indblik i beslutningsprocesser tæt på den daglige ledelse af Akutberedskabet
- Gode muligheder for kompetenceudvikling
- Deltagelse i juridiske netværk
- En fleksibel arbejdsplads
Akutberedskabet er ansvarlig for den præhospitale indsats i Region Hovedstaden og har til formål at skabe et sammenhængende akutberedskab for regionens 1,8 millioner borgere.
Vores opgaver består i at modtage opkald til Akuttelefonen 1813 og 1-1-2, at disponere og køre ambulancer i hele regionen samt at koordinere regionens præhospitale indsats – både ved dagligdagsopgaver og ved store komplekse hændelser.
Vi er desuden en rummelig arbejdsplads, hvor der bliver taget hensyn til, at arbejdsliv og familieliv skal balancere. Og vi lægger i høj grad vægt på positivt kollegaskab og arbejdsglæde – det er vigtigt at grine med sine kollegaer hver dag.
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesforhold efter forhandling. Du vil blive ansat chefkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold.
Region Hovedstadens Akutberedskab har primært til huse på Telegrafvej 5 i Ballerup, hvor du også får arbejdsplads.
Har vi vækket din interesse? Send din ansøgning allerede nu – og senest den 6. august 2023
Du er velkommen til at ringe til os for at høre mere om stillingen. Kontakt din måske kommende leder, stabschef Tanja Kepser på telefon 2015 9730 (send også gerne en sms) eller tanja.kepser@regionh.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Ved du allerede nu, at jobbet er det rette for dig, så send din ansøgning til os senest den 6. august 2023. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse til din ansøgning.
Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt og senest pr. den 1. oktober 2023.
Vi afholder 1. samtale fredag den 18. august 2023 og 2. samtale finder sted torsdag den 24. august 2023. Kandidater til samtale vil blive kontaktet senest onsdag den 16. august 2023.
Du kan også læse mere om Akutberedskabet her: www.regionh.dk/akutberedskabet
Fik vi sagt, at vi glæder os til at høre fra dig?
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej 5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=250318&DepartmentId=12249&MediaId=4716&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858883