Erfaren porteføljemanager til Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en erfaren porteføljemanager, der i tæt samarbejde med ledelsen, projektledere og øvrige interessenter sikrer, at Statens It igangsætter og gennemfører de ”rigtige” projekter til aftalt tid, økonomi og kvalitet.

Stillingen er placeret i området ”Serviceudvikling & Projekter”, hvor du som porteføljemanager indgår i team PMO med øvrige PMO medarbejdere. Området er et kompetencecenter i Statens It, der udlåner arkitekter og projektledere til projekter i Statens It. Området bidrager sammen med den øvrige organisation til at understøtte vores strategiske pejlemærke ”pålidelige projekter”. Udover rollen som porteføljemanager kommer du også til i begrænset omfang at drive relevante it-projekter, så du også får praktisk erfaring i vores PMO værktøjer og processer.

Du får bl.a. til opgave, at:

  • håndtere forslag til nye projekter og modne data i vores pipeline til brug for ledelsesbeslutninger
  • sikre samspil og koordinering mellem porteføljeejer og øverste ledelse om igangsættelse og prioritering af projekter, der understøtter vores strategi og ønsket gevinstrealisering
  • udarbejde beslutningsmaterialer til øverste ledelse omkring vores projektporteføljer herunder prioritering, fremdrift, afhængigheder
  • sikre fremdrift i projekterne i samarbejde med projektlederne og ledelsen herunder også fokus på afslutning af projekterne
  • koordinere fastsættelse af timemål for projektporteføljerne og efterfølgende opfølgning
  • vedligeholde og videreudvikle portefølje management processen, vejledninger og værktøjer.
Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger.

Om dig Du er en erfaren porteføljemanager, som har et stort drive og passion for at sikre, at Statens It sætter de ”rigtige” projekter i gang, som understøtter vores strategiske mål og den ønskede gevinstrealisering.

Du er en ansvarlig og hjælpsom teamplayer, som trives med at have mundtlig og skriftlig kontakt med medarbejdere på alle niveauer. Du er stærk i forandringsledelse og kommunikation, da vores portefølje management fortsat har brug for forankring i organisationen. Det betyder også, at du målrettet skal sikre valide projektdata, som ledelsen kan tage rette beslutninger ud fra.

Du har projektledererfaring og indsigt i it-infrastruktur, så du kan modne projektideer og indgå sparring med projektlederne og projektejer ved behov.

Det vil være en fordel, at du har erfaring med politiske styrede organisationer og har arbejdet i et PMO.

Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt leverer sikker og stabil it-drift til et af Danmarks mest komplekse netværk med over 700 lokationer og ca. 38.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Hos os findes der altid en opgave, som kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt på, at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kolleger meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Pia Batz på tlf. 7231 1310 eller via mail: pia.batz@statens-it.dk.

Du vil arbejde i Ballerup.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 25. juni 2023.

Jobstart er snarest muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169474&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842710

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet