BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kom og bliv en del af Danmarks 2. bedst-præsterende jobcenter.
Vi søger fagligt stærke profiler med sundheds-, social- eller pædagogfaglig baggrund, som kan understøtter borgerne i at nå deres mål.
Du vil blive en del af det afsnit, som arbejder med borgere længst fra arbejdsmarkedet – og du vil få en særlig rolle, hvor du gennem din sundheds- og/eller socialpædagogiske viden, sammen med borgeren, afdækker behov og indsatser som kan bringe borgeren ud på arbejdsmarkedet.
Dine vigtigste opgaver
Din primære opgave vil være at støtte borgerne i de aktiviteter, der gør dem i stand til at blive en del af arbejdsmarkedet.
Dette kan både være i form af træning af arbejdsevnen ude på arbejdspladserne, metoder til tilrettelæggelse af en arbejdsdag og et hverdagsliv, individuelle forløb hvor der skal støttes op om sociale forhold som bolig, økonomi, undervisning i social færdighedstræning mv.
En stor del af opgaven er at sikre kontinuitet i mødet med borgerene, og derfor vil det være muligt at have flere kasketter på, når man samarbejder med borgerne. Du skal derfor være kunne arbejde med både individuelle forløb og med grupper - ligesom at du også skal være klar på at tage myndighedsopgaven, hvis der er behov for det.
Dine kompetencer
Du har en videregående uddannelse inden for eksempelvis sundhed, social eller det pædagogiske område.
Vi lægger vægt på, at du har erfaring med målgrupper inden for eksempelvis social udsathed, psykiatri og udviklingsforstyrrelser, herunder ADHD og autisme. Da en betydelig andel af de borgere vi arbejder med har kognitive vanskeligheder - både medfødte og tilkomne – er det en fordel at have kendskab og erfaring med tilgange, metoder og redskaber til denne målgruppe.
Du har en professionel og tydelig faglig profil, og du arbejder ud fra en overordnet målsætning om, at samarbejdet med borgerne i videst mulig forstand skal medvirke til, at borgeren bliver en aktiv del af arbejdsmarkedet.
Vi arbejder både med gruppebaserede og individuelle forløb, og dine erfaringer og gode idéer til udvikling af indsatser og tilbud er meget velkomne.
Du forventes at kunne reflektere over de forløb, som du har ansvaret for, og du skal kunne se idéen i at lade dig udfordre, der hvor udviklingen i borgerforløbet er minimal eller stagnerer.
Vi forventer, at du har grundlæggende it-kompetencer og evner at arbejde struktureret med data og skriftlig kommunikation.
Det får du hos os
Du kommer til en kommune med tydelige visioner. Som den vigtigste er Vision 2029, hvor vi sætter fokus på retten til at bidrage og til at være en del af fællesskabet på samarbejdet med borgere og virksomheder i øjenhøjde, og på Ballerup Kommune som et godt sted at leve, bo og arbejde i alle livets faser.
Selvom rammen er sat, og vi kender vores mål, så er stillingerne og måden, vi når vores mål, stadig under udvikling. Du vil derfor blive en del af et område, hvor der er mulighed for at tænke nye tanker, og forfølge det, der virker.
Hvem er vi
Vi er et jobcenter med høje faglige ambitioner, og med et helhedsorienteret blik på den enkelte borger. I 2020 blev vores nye beskæftigelsesstrategi vedtaget, som sætter rammerne for en øget virksomhedsrettet indsats for samtlige målgrupper. Vi arbejder ud fra en tro på, at der er plads til endnu flere på arbejdsmarkedet.
På arbejdsmarkedsområdet er der opnået flotte resultater ved en data- og effektbaseret tilgang i kombination med, at der findes løsninger, der har fokus på at give størst mulig værdi for både virksomheder og borgere. Vi ønsker at fastholde et fortsat fokus på at levere de gode resultater og samtidig styrke samspillet mellem de sociale og arbejdsmarkedsrettede indsatser. Dette for at lykkes bedre med de sammenhængende borgerforløb.
Afsnittet består af en afsnitsleder, en teamleder, en fagkonsulent samt 27 fagkolleger med forskellige baggrunde. Afsnittet er desuden tilknyttet tre virksomhedskonsulenter, som understøtter arbejdet i de respektive teams.
Vil du vide mere
Har du uddybende spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Mischa Rastad Andersson på telefon 3047 3063.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Forventet tiltrædelse er den 1. september 2023.
Vi holder samtaler i slutningen af uge 26 og 27. Da det er sommerferie, er vi fleksible i forhold til, hvilke dage, vi holder samtalerne i uge 26 og 27.
Ansøgningsfrist: den 28. juni 2023.
Vi tilbyder løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/konsulenter-med-sundheds-social-paedagogfaglige-baggrunde-til-jobcenter/t6y78r/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850762