BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren skibsinspektør, der har mod på og interesse i at lede vores rederkontor i Korsør?
Om os
Rederkontor Syd er et kontor under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), der har et team på 5 skibsinspektører.
Skibsinspektørerne har tilsyn med vedligeholdelse af Forsvarets skibe og fartøjer, og medvirker dagligt til at opretholdet Forsvarets beredskab.
Rederkontoret er placeret i den maritime division i FMI under Forretningsområde Platform.
Om stillingen
Du har en varieret hverdag og mange kontaktflader, hvor det er afgørende for din succes, at opgaverne bliver løst til kundens tilfredshed.
Som teamleder vil du dels skulle lede de øvrige skibsinspektører, dels skulle koordinere opgaver og aktiviteter ved Rederkontor Syd.
I den forbindelse vil du indgå i Forretningsområde Platformes ledelsesgruppe.
Som skibsinspektør er din overordnede opgave at føre tilsyn med vedligeholdelse af skibe, fartøjer og materielsystemerne, herunder skal du i samarbejde med tekniske sagsbehandlere, skibenes besætninger og de andre skibsinspektører medvirke til at specificere, syne og godkende materiellet i samarbejde med Søfartsstyrelsen og klassifikationsselskaber.
Du skal sørge for, at materiellet er godt vedligeholdt, så det kan være operativt og klar til øjeblikkelig indsats i redningsaktioner. I den forbindelse har du en aktiv rolle i planlægningen af vedligeholdelsesperioder og værftsophold.
Dit faste tjenestested vil være i Korsør.
Ledelsesmæssigt refererer du til Forretningsområdechef Platforme, mens du fagligt refererer til vores kapacitetsmanager i FMI.
Opgaverne vil være forbundet med en del indenlandsk rejseaktivitet, da vedligehold typisk udføres ved danske værfter.
Om dig
Du er uddannet maskinmester, skibsbygger eller tilsvarende og har erfaring som skibsinspektør.
Du er en god kommunikator og kan formulere dig på skrift og i tale såvel på dansk som på engelsk.
Du har overblik, god situationsfornemmelse og løser dine opgaver med en analytisk tilgang.
Du er god til at håndtere flere samtidige opgaver og står ved de beslutninger, du træffer.
Du er optimistisk, motiverende og er god til at danne relationer.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende relevante overenskomst.
Som akademiker/ingeniør bliver du ansat og aflønnet efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. Afhængig af dine kvalifikationer er der mulighed for at forhandle tillæg i forbindelse med ansættelsen. Det er til jobbet tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.
Som maskinmester bliver du ansat og aflønnet efter den til enhver tid gældende Organisationsaftale for Maskinmestre i land mellem Maskinmestrenes Forening og Finansministeriet samt fælles overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige Område (OAO – S - fællesoverenskomsten).
Som overværkmester, vil ansættelse og aflønning ske i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for CS-Civil. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Ved ansættelser i Forsvaret vil der være mulighed for at forhandle et tillæg i forhold til dine kvalifikationer til stillingen.
Dit faste arbejdssted vil være i Korsør.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen 1. oktober 2023.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Forretningsområdechef Platforme kommandørkaptajn Stig Kastberg på telefon 4010 9774.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Anders Erik Filtenborg på telefon 7281 9178.
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis snarest og senest den 22. august 2023.
Der forventes afholdt løbende samtaler og senest i ugen efter fristen.
Vi ser meget frem til at høre fra dig!
Du søger via linket. For at kunne komme i betragtning, anmodes du om at vedhæfte ansøgning, CV og evt. uddannelsesbevis - meget gerne i pdf. format.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184851&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887216