Ny salgsdirektør i Aldi Danmark

Profilbillede

Den 1. maj 2021 tiltrådte Morten Milling en ny stilling som salgsdirektør for Aldi Danmark. Morten Milling har været i Aldi i godt tre år - som direktør for Sales Operations Support og dernæst som regionsdirektør for Aldis butikker på Sjælland og Lolland-Falster.

Morten Milling har også syv års erfaring som distrikts- og salgschef i Lidl og glæder sig nu til nye opgaver og udfordringer med bl.a. at optimere og effektivisere Aldis salgskæde.

”Jeg er vild med vores strategi om at være enkle og pålidelige – det er lige min stil! I praksis oversætter jeg det med, at vi skal kunne drive en million kroner i omsætning i hver butik, hver uge og med bare to personer på arbejde. Altså det kan man ikke, men billedet er godt”, smiler Morten Milling og forklarer, at det ambitiøse mål forudsætter, at der er 100% styr på basistingene, og at arbejdsprocesserne er enkle og mere automatiserede.

På direktionsgangen på Aldis hovedkontor i Albertslund, hvor Morten Milling fra 1. maj har fået kontor, anerkender man fuldt ud, at Aldi har sovet i timen og ladet konkurrenterne overhale. Men det var Aldi, der opfandt discount, og ambitionen er at vinde markedsdele fra de øvrige spillere på dagligvaremarkedet med afsæt i en omfattende transformation af hele organisationen inkl. modernisering af samtlige butikker under overskriften ’det nye Aldi’.

”Der går nok lidt tid, før vi er i mål, men lige nu går det stærkt for vores medarbejdere. Det er en hård kamp, og derfor vil jeg også gøre mit til, at salgsleddet bliver endnu bedre og glider på skinner”, fortæller Morten Milling, som allerede har afholdt det første store kick-off for den nye salgsorganisation. For når man som Morten mener, at forandring skabes af medarbejderne, er det oplagt at starte med et stærkt samarbejde, når han sammen med resten af organisationen skal løfte salgstallene og bringe Aldi videre på rejsen mod ’det nye Aldi’.

Morten Milling er 42 år, og bor i Solrød Strand med sin familie, som består af konen Carina, der er journalist, og deres tre piger på henholdsvis 5, 10 og 12 år.

Kilde: Redaktionen // Foto: Salgsdirektør Morten Milling
Flere artikler