BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en erfaren platformsarkitekt, der brænder for at designe og forankre de helt rigtige løsninger til kritiske sikkerhedssystemer og platforme og elsker at have hands on på teknikken. Hos os er der masser af opgaver, der kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt på, at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.
Statens It har ansvar for en it-platform, der skal understøtte håndtering af beskyttelsesværdige informationer for vores kunder, som tæller størstedelen af den danske stats ministerier, styrelser og myndigheder.
Om jobbet Som platformsarkitekt i Statens It skal du sikre, at videreudvikling af platformen følger den definerede og godkendte arkitektur i tæt samarbejde med projektleder, it-arkitekt og udvikler. Du får en central og koordinerende rolle og skal sammen med en række fagspecialister sikre, at drift og vedligehold af platformen forankres i organisationen på lige fod med vores andre platforme.
Når platformen er en integreret del af vores systemlandskab, vil du som nøgleperson have det tekniske ansvar for, at platformen og relateret it-infrastruktur fungerer, supportes, driftes og kan godkendes af bl.a. sikkerhedsmyndighederne.
Stillingen er indtil videre placeret i området Serviceudvikling & Projekter, hvor du som arkitekt bliver del af et centraliseret team på 9 arkitekter. Området er et kompetencecenter i Statens It, der bl.a. udlåner arkitekter, teknikere og projektledere til projekter i Statens It.
Eksempler på opgaver/ansvar er:
- Design af skalerbar og sikker arkitektur sammen med Statens It’s it-arkitekter og infrastrukturspecialister
- Forankring af organisering, governance og processer vedrørende drift og vedligehold af platformen, herunder sikring af, at de relevante teams har udarbejdet den nødvendige sikkerheds- og driftsdokumentation
- Sikre compliance af relevant dokumentation i forhold til ISO-standarden og andre sikkerhedsstandarder
- Stå i spidsen for og koordinere på tværs af kolleger, der drifter, forvalter og supporter.
Du kan lide at have hands on på teknikken og har sikkert tidligere haft applikationsansvar samt meget gerne flere års erfaring med at bygge infrastrukturløsninger.
Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du også:
- har bred teknisk erfaring inden for ESDH-systemer, workzone, VM ware, exchange-servere og netværkssikkerhed
- trives i et tæt samarbejde med kunder, leverandører, ledelse og medarbejdere
- har en proaktiv og pragmatisk tilgang til værdifulde og omkostningseffektive løsninger
Om os Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og ambitiøse kolleger.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Tonny Henningsen, Projektleder, +45 6179 1967, Tonny.Henningsen@statens-it.dk
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 14. august 2023.
Vi holder løbende samtaler og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1 oktober 2023, eller snarest muligt.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171091&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882172