Vil du være med til, at optimere Forsvarets samlede IT-systemportefølje og koncernfælles systemer?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med forvaltning af mange, forskelligartede og kritiske IT-systemer i en kompleks organisation? Kan du med din erfaring ordne og samle IT-systemer under nye, fælles rammer alt imens du balancerer forretningens behov med IT-leverandørens kapacitet?

Så er du måske en af vores nye specialister til Cyberdivisionen i Hvidovre.

Om os

I System Services sidder vi med optimering af Forsvarets samlede systemportefølje og ændringer af både lokale og koncernfælles systemer. Vi sikrer overblik og danner grundlag for større projekter med interessenter på tværs af Forsvaret. Vi stræber efter, at afdelingens bidrag forbedrer morgendagens IT-projekter, hæver barren for digitalt samarbejde og styrker Forsvarets kampevne.

Du indgår i et nyoprettet team Transition med foreløbigt fire kolleger i afdelingen System Services. Vi visiterer og planlægger transition af IT-systemer til koncernfælles drift i vores datacentre, mens vi med den anden hånd strømliner og effektiviserer vores systemportefølje. Du håndterer en eller flere flytteopgaver af gangen, afhængig af opgavernes størrelse og kompleksitet, og du er i reglen ansvarlig for opgaven fra start til slut.

Om arbejdet i afdelingen fortæller afdelingschef Anders Wendt Andersen:
”Vi sidder til dagligt med forretningskritiske systemer og infrastruktur, som Forsvarets værn betror os at modne og samle. Opgaverne er en del af Forsvarets program for IT-udvikling, hvor IT skal bidrage til konkrete, operative formål såsom beslutningsoverlegenhed og til at stille Forsvarets samlede styrke bag den enkelte soldat.”

HJEMMEARBEJDSDAGE, WORK-LIFE BALANCE OG UDVIKLING I FOKUS
Vi vil gerne tage del i den udvikling, som vi oplever på arbejdsmarkedet. Derfor tilbyder vi muligheden for hjemmearbejdsdage. Du er tilknyttet kontoret i Ballerup, men du kommer også forbi vores driftscenter i bl.a. Hvidovre, og en sjælden gang på vores enheder på flyvestationer, kaserner og flådestationer, hvor forretningen sidder.

Anders tilføjer;
”Du har stor fleksibilitet i din arbejdstid, og du bestemmer selv, hvor du drikker din morgenkaffe. Vi er en meget social arbejdsplads, men giver på samme tid også plads til den fleksibilitet, som du har brug for i hverdagen”.

Vi har gode uddannelses- og udviklingsmuligheder, og vi er interesserede i at investere i dig både fagligt og personligt.

Til dagligt holder vi til i Lautrupparken i Ballerup, og høre til i Center for Teknologi, under Cyberdivisionen, Forsvarsministeriets materiel- og indkøbsstyrelse.

Om stillingen

Som vores nye kollega kommer du til, at arbejde med blandt andet:
• Identificerer de mest egnede- og mest trængende systemer til konsolidering, aftaler en god plan, der er afstemt på tværs og ser til at den gennemføres inden for de aftalte tidsrammer, økonomi og kvalitet.
• Bidrager til udvikling af teamets standardprocesser og værktøjer.
• Tage hånd om at udfordringer og problemer løses – enten af dig selv eller ved en holdindsats
Du har gerne 3-5 medlemmer fra forretningen og fra Forsvarets interne IT-driftsleverandør inde over hver enkelt opgave. Du vil undervejs i stillingen stifte bekendtskab med mange interessenter.

Konkret om din rolle som vores nye kollega fortæller Birger Messerschmidt:
”Du indtager hos os en koordinatorrolle i Forsvarets It-forvaltning, hvilket betyder, at du vil arbejde med kunststykket, at spille kolleger i- og omkring it-forvaltningen gode. Du benytter din flair for holdindsats og it-styring til at træffe indlysende gode valg for din opgave. Du har ingen nævneværdige administrative byrder, så hos os får du mulighed for at udvikle dine personlige færdigheder, der får dig til at lykkes med et meget varieret opgavesæt, der bor i maven på en kæmpe fornyelsesmission”.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, men det er dine kompetencer og erfaring, vi lægger mest vægt på. Her ser vi gerne, at du minimum har 4-5 års erfaring med opgavestyring, planlægning og estimering fra et IT-driftsmiljø, hvor både faglige, personlige og praktiske forhold har spillet ind – og hvor god IT-service skulle opretholdes trods pres fra mange ændringsopgaver.

Som person er du:
• Analytisk, og har en naturlig flair for dynamikken i en it-funktion
• Opmærksom, omhyggelig og engageret, med lyst til at arbejde i et tæt team med tekniknære opgaver, med mange interessenter og med stor variation
• Åben og nysgerrig, navnlig at du er frisk på at lære og forstå mekanismerne i Forsvaret
Din arbejdsstil hviler på lige dele af selvstændighed og teamarbejde, med ansvarlighed både i forhold til at levere fremdrift og overholdelse af forvaltningsregler, men også afspejlet i din fremtræden, med helhedssyn og professionalisme.

Vi forventer, at du har lyst til at være en del af vores udviklingsrejse, og byde ind med viden og kompetencer.

Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst, i forhold til din uddannelse.
Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til kontakte Birger Messerschmidt på telefon 5197 7581.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Lasse Bruhn Bull på mail FPS-LBU@mil.dk.

Ansøgningsfristen er den 7. august 2023 og samtaler forventes gennemført i forlængelse heraf.
Ansættelse er efter aftale.

Du bedes søge stillingen via linket. Du bedes ligeledes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, som bevis for uddannelse mv. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj 8, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183954&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855441

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet