BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Statens It søger en erfaren og dygtig serverspecialist, der vil være med til at udbygge og vedligeholde vores nuværende driftsmiljø. Vores server setup består både af Linux- og Windows servere, men det primære fokus for den rette kandidat vil være Linux. Er du derfor tiltalt af tanken om at arbejde med driftsopgaver og projekter, i tæt samarbejde med vores kunder? Då er Statens It måske noget for dig.
Om stillingen Vi laver serverdrift for ministerier, departementer og styrelser, samt sikrer at der skabes et sikkert og robust fundament for applikations drift. Som serverspecialist hos os kommer du ud i alle hjørner af din faglighed, ligesom vores størrelse og vidt forskellige kunder vil sikre dig en stor variation af faglige udfordringer og rigtig gode udviklingsmuligheder.
Arbejdsopgaverne er mangfoldige og tæller blandt andet:
- Etablering og drift af miljøer baseret på Linux og Windows
- Fejlsøgning og analyse arbejde
- Automatisering og optimering af daglige driftsopgaver gennem scripts
- Proaktivitet og serviceforbedrende tiltag
- Deltagelse i projekter og bidrag med specialviden
Om dig Den ideelle kandidat kan have mange indgangsvinkler, men det vil være en fordel med en blanding af et dybdegående og bredt kendskab til følgende:
- Har gennemført relevant IT uddannelse
- Flere års erfaring med drift af server miljøer
- Solid erfaring med Linux og Windows
- Er kvalitetsbevist og motiveres af at lave de rigtige løsninger for vores kunder
- Har en høj faglig stolthed og prioriterer løbende udvikling
- Er en holdspiller med gode samarbejdsevner
Du vil få mulighed for at opnå unik erfaring samt være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner i et af Danmarks sikreste og mest komplekse it-miljøer.
Vi arbejder efter en strategi om:
- Høj kundetilfredshed
- Høj informationssikkerhed og sikker drift
- Pålidelige projekter
- Klimavenlig og bæredygtig it
Statens It har hovedkontor i Ballerup i Storkøbenhavn og satellitkontorer i både Aarhus og Sønderborg. Din primære arbejdsplads vil være Ballerup.
Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet HEMMELIG og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Cort Skov på telefon 72 31 15 26.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 19 juni. 2023.
Vi behandler ansøgningerne og indkalder kandidater til samtale løbende, så send meget gerne din ansøgning allerede i dag.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169701&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846273