Systemadministrator til Client Management i Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores kommende IT-medarbejder til Client Management’s SCCM team? Og vil du være med til at it-understøtte statens ministerier og styrelser?

Vi søger en systemadministrator til at håndtere softwareudrulning, pakke-applikationer, fejlsøgning og optimering i Windows 10 til statens 37.500 brugere. Du bliver en del af det team, der vedligeholder og udvikler softwaredistributionen, og du får en central rolle i forhold til at opfylde de tekniske minimumskrav, udvikle og vedligeholde platformen.

Du kommer til at arbejde med flere forskellige typer af opgaver, herunder løsning af incidents, udrulning af software, sikkerhedspatchning og applikationsvedligehold.

Der er 12 kolleger, der står klar til at tage imod dig i gruppen, og yderligere 12 kolleger i det asset- og projektteam, der også er en del af Client Management. Organisatorisk hører vi hjemme i Center for Service Delivery, hvor vi i alt er ca. 150 medarbejdere.

Om stillingen Vi forventer, at du med dine faglige kompetencer har:

  • indgående kendskab til Windows 10, herunder fejlsøgning, vedligehold og optimering
  • erfaring med Microsoft Configuration Manager
  • praktisk driftserfaring med softwaredistribution og backenddelen af MCM (SCCM)
  • erfaring med udvikling af softwarepakker
  • erfaring med anvendelse af scripts lavet med Powershell og VBscripts
  • erfaring med ITIL og Service Management systemer
Et yderligere plus er, hvis du også har erfaring med Intune, herunder udvikling af softwarepakker og softwaredistribution

Om dig Med dine personlige egenskaber:

  • kan du formidle dine tekniske kompetencer og faglighed til et sprog, der er let forståeligt
  • har du gode samarbejdsevner
  • kan du fange problemstillingerne i opløbet
  • kan du holde hovedet koldt i pressede situationer
  • har du lyst til at være med til at udvikle og automatisere området
Vi tilbyder:

  • et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform
  • mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner
  • gode og dygtige kollegaer, der altid er parat til sparring og inspiration
Om os Statens It drifter systemer for over 37500 brugere i 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række shared services og deres respektive fagsystemer.

Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Arbejdssted kan være Ballerup eller Århus.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet HEMMELIG og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Du er velkommen til at kontakte Systemadministrator Jacob Bang, 7231 1186, eller Teamleder Anders Friis Jakobsen, 7231 0887

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 16 juni 2023

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169687&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845866

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet